Стартапи в ІТ (Інженерія програмного забезпечення)
Тип: На вибір студента
Кафедра: радіофізики та комп'ютерних технологій
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
7 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
7 | 16 | доцент Катерняк І. Б. | ФеП-41 |
Лабораторні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
7 | 16 | ФеП-41 |
Опис навчальної дисципліни
Студентам буде запропоновано відкрити з їх практики та оцінити те, що працює, а також те, що не вдається зробити; зібрати команду, щоб разом визначити, як все могло би бути; знайти креативне рішення для задоволення потреби і визначити вигоди для певних цільових груп; розробити прототип для валідації продукту; скласти бізнес- модель для майбутнього стартапу і представити її інвесторам.
У результаті вивчення даного курсу студент буде:
знати:
- теоретичні основи інноваційної діяльності, як працюють технологічні стартапи в умовах невизначеності;
- роль підприємництва в технологічному трансфері;
- чітко зрозуміти і сформулювати свій намір започаткування власної справи (start-ups);
- для чого потрібна команда і як її збудувати, цінність партнерств;
- метод ощадливого Start up (анг. Lean Start up), як складається «канва моделі бізнесу» (англ. business model canvas) і що таке мінімальний життєздатний продукт (англ. minimum viable product – MVP).
- як працюють фінансові інституції на ринку інвестицій, що таке венчурний капітал і бізнес-ангели, їх мотиви та етапи залучення. Фінансування start-ups без залучення інвесторів (т.зв. «бутстрепінг»).
вміти:
- використовувати метод «NABC» – ПППК (потреба-підхід-переваги-конкуренція) для оцінки ідеї на предмет інноваційності і підготовки презентацій;
- застосовувати Lean Start up підхід для перевірки гіпотез- проведення досліджень, збору даних і навчання;
- зібрати команду для розробки технологічного рішення;
- проводити інтерв’ювання потенційних клієнтів з допомогою розробленого прототипа продукту на предмет валідності його функціоналу;
- вибирати чи складати бізнес модель для технологічного стартапу;
- робити бізнес аналітику;
- презентувати стартап проєкту перед потенційними інвесторами.
Рекомендована література
- Katernyak, “Innovation Spring in Tech Startup: momentum to take off = “Інноваційна весна” в технологічних стартапах: моментум для злету” Підручник. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2021. – 172 с.
- Katernyak, Entrepreneurship barometer and e-Learning in Tech Startups context. Electronics and information technologies. 2021, Issue 15. pp. 24–35
- Katernyak, V. Loboda, “Entrepreneurial Momentum for Sustainable Growth- Sustainable Organizations – Models, Applications, and New Perspectives, Jose C. Sánchez-García and Brizeida Hernández-Sánchez, IntechOpen, DOI: 10.5772/intechopen.95099. Available from: https://www.intechopen.com/books/sustainable-organizations-models-applications-and-new-perspectives/entrepreneurial-momentum-for-sustainable-growth
- Marmer, B. L. Herrmann, et al. “Startup Genome Report. A new framework for understanding why startups succeed”, Startup Genome, 67 p., 2011.
- R. Carlson, W. W. Wilmot, “Innovation: The Five Disciplines for Creating What Customers Want”, New York: Crown Business, 2006.
- Ries, Eric (October 2011). “Creating the Lean Startup”. Inc. 33 (8): 56–63.
- Ries E. The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses / Ries Eric. — Crown Publishing, 2011. — P.103
- Blank S. Why the Lean Start-Up Changes Everything / Steve Blank. – Harvard business review. – May 2013.
- Dryzghalovych, I. Katernyak. Problems of modern business models in video games and their possible solutions. Ivan Franko National University in Lviv, «Electronics and Information Technologies». 2022. Issue 17, pp. 16–25 DOI: https://doi.org/10.30970/eli.12
- John W. Mullins. The New Business Road Test: What entrepreneurs and executives should do before writing a businessplan. 2010. – 315 p.
- John Bessand and Joe Tidd. Innovation and Entrepreneurship. 2007. – 462 p.
- James Utterback et al. Design-Inspired Innovation. 2007. – 259 p.
- Tom Kelley et al. The Art of Innovation. 2001 – 307 p.
- Steven Johnson. Where Good Ideas Come From : the Natural History of Innovation. 2010.